Posted by: rq85 | юни 19, 2016

Най-голямата фенска организация на ЦСКА се самозакрива?

А „Офанзива” са най-големият противник на бъдещия формат на „елитния” ЦСКА! Случайно или не, но си отиват. Саморазпускат ли се или са разпуснати е друг въпрос. Не искат да пречат или просто пречат – трети въпрос?
Но не се прави така!
Респект за хората, които искат да спасят ЦСКА! Респект за всичко, което направиха в Ловеч и българския спорт през последните 20 години. Уважение, че Литекс си отива, за да съществува ЦСКА! Но не се прави така!
По-лошо от едно принудително разделение е само едно принудително обединение! Когато се отстраняват или атакуват инакомислещите не е решение в дългосрочен план. Не е решение за добро управление! Да обединяваш по такъв начин и да показваш монолитност пред враговете, може би е правилно, но… кои са враговете? „Синият” премиер ли – който даде благословията си, или „синьото БФС”, което ще лицензира така образувания нов ЦСКА? От тук насетне ЦСКА вече няма врагове и съответно причини (оправдания) за провал. Което е опасно!
Масите, които застават зад новия проект, са опиянени от възможността да видят онази структура, дисциплина, ред и организация, която побеждаваше в Европа европейски шампиони. И за това не им прави впечатление тоталитарния модел на управление, който се налага. Но какво ще се случи, ако не се получи. А и в България да побеждаваш, не е толкова лесно. Има поне още две корпоративни формирования с не по-лоша организация, единият от които е другия български гранд!
ЦСКА и „Левски” са обществени/национални марки (символи). Никога не са били корпоративни или правителствени символи. Колкото и да са били използвани в историята от политици и идеологии, а сега и от бизнесмени.
Корпорациите и бизнес моделите фалират, но обществените каузи – не могат и не трябва. Превръщайки обществен символ като ЦСКА в корпоративна марка, не е формула за успех – нито за обществото, най-малко за корпорацията. А „червените” се превръщат в корпоративна марка. Когато собственика на тази марка си отиде, си отива и марката. В този смисъл ЦСКА се придвижва към вариант, когато става все по-зависим, а от тук все по-рисков от към съществуване. Какво свързва новия ЦСКА с публиката, ако сегашните му собственици си отидат някой ден? Кой ще припознае отбора? Кой отбор – този, който ще умре във „В група” или корпоративната марка? Това е валидно и за всеки друг голям клуб, най-вече „Левски”, в който мислещите биват мачкани?
Не съм против хората, които ще водят „червените”, но съм против начина, по който ще се спасяват и развиват. Не критикувам хората, а техните идеи и действия. Защото не съм убеден, че осъзнават какво правят и с какво се захващат?
Задушават разума, и разчитат на емоцията. Но по правило емоцията трудно се култивира и е нетрайна, особено в друга властова конюнктура.
Дано не съм прав!


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: