Posted by: rq85 | октомври 12, 2013

Нов проект предвижда изграждането на завод за 200 000 автомобила край Видин. Дали е на Даймлер?

http://www.dnevnik.bg, , 11.10.2013

Нов проект иска да постави България сериозно на автомобилната карта на Европа, като производител на коли, стана ясно на автомобилната конференция, провела се в София през седмицата. Сега присъстваме на нея като малка точица, благодарение на завода на „Литекс моторс“ край Ловеч, но на всички е ясно, че никой не приема на сериозно проект, с по-малко от 100 000 коли годишно. Капацитетът на фабриката в Баховица е 70 000 бройки, но не е ясно дали някога ще бъде достигнат, като тази година ще бъдат направени 2000 автомобила.

Новият проект, кръстен „Авто Парк България“, предвижда изграждането на поточна линия с капацитет 200 000 коли на година, като около завода ще има и поне десет производства на доставчици на части и оборудване от първо ниво, научни „Дневник“. Към момента инициативата е във фазата на дискретни преговори и за това много подробности за нея не бяха дадени.

Нов проект предвижда изграждането на завод за 200 000 автомобила край ВидинГотова продукция в склада на „Литекс Моторс“.
Дневник

Ясно е, че става въпрос за терен край Видин, предимствата на който са изграден жп достъп и възможността да се направи модерно пристанище. Предстои обаче най-важното – да се убеди някой голям производител, че има смисъл да инвестира в завод за автомобили точно на това място.

Вече имало първоначален интерес от няколко концерна, но имената им, логично остават тайна. Сред тях едва ли са концерните, които вече имат производство в Източна Европа и на Балканите, а те не са никак малко – „Фолксваген“, „Рено“, „Опел“, „Форд“, „Пежо“, „Сузуки“, „Тойота“, „Дачия“, „Фиат“.

Автоклъстърът по Дунав
Шансовете за реализацията на „Автопарк България“ обаче не са за подценяване, защото той е част от един по-голям проект, носещ името Donau Motor, зад който стои щутгартския Fraunhofer-Instut fur Produktionstechnik und Automatisierung. На конференцията в София представителят на учебното заведение д-р Гюнтер Хьорхер посочи, че това е автомобилен супер клъстър, обхващаш Германия, Австрия, Чехия, България и постепенно интегриращ нови дунавски страни.

Според доктор Хьорхер предимствата на България са, че в момента няма конкуренция, що се отнася до желаещи да произвеждат, както и наличието на квалифицирани кадри. Гостът от Германия обаче не скри, че за реализацията на подобен проект ще са нужни между 5000 и 10 000 висококвалифицирани кадри, което си е предизвикателство. Изграждането на инфраструктурата за проекта, както и атрактивна за живеене среда в близост, са другите задачи за решаване.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: