Posted by: rq85 | януари 5, 2013

Испанци щяха да правят автобуси в Пловдив?

в-к Монитор, 20.02.2009

Между 15 и 20 млн. евро ще инвестира испанската компания „Мондрагон“ във фабрика за автобуси в Пловдив. В новата мощност на ден ще бъдат сглобявани по два рейса, казаха представители на концерна вчера в Пловдив. В производството ще бъдат заети около 200 работници.

Това е само първоначално планираният размер на инвестицията. В сумата не са включени средствата, които ще бъдат вложени за построяване и оборудване на халета за производство на резервни части и други съпътстващи производства, казаха от „Мондрагон“.

Инвестицията ще бъде съвместна с приватизираната преди две години фирма „Градски транспорт“-Пловдив. Мажоритарният собственик на дружеството Ангел Батаклиев е довел испанските бизнесмени в община Пловдив, за да потърсят подходящи общински терени, поясниха те след срещата.

Подходящи за строителство на новия завод са старите индустриални зони на Пловдив, каза зам.-кметът Александър Константинов. На техни терени се намират изоставени халета на някои от мощните навремето пловдивски заводи, които след преустройство могат да се използват за новото производство.

Другият обсъждан вариант е терен с неизползван бивш производствен корпус зад завод „Рекорд“, който би могъл да се нагоди за сглобяване на рейсове. Ако от „Мондрагон“ искат инвестиция „на зелено“, условия за това има в новата индустриална зона „Куклен“, която се намира само на 7 км от областния център.

Инвеститори там са община Куклен и две частни фирми. Индустриалната зона разполага с изградена пътна и техническа инфраструктура и е много близо до международното летище в Пловдив, похвали се зам.-кметът. За инвестицията в Пловдив испанците са потърсили съдействие и от съответните министерства, както и от Българската търговско-промишлена палата.

От испанската компания поеха ангажимент да оказват консултантска помощ на пловдивската община при решаване на проблемите на транспортната й инфраструктура. Според тях българските градове имат нужда от спешно подновяване на автобусния си парк и с тази инвестиция те ще отговорят на очакванията на българите.

Това ще са първите български рейсове, които ще се произвеждат у нас, каза след срещата зам.-кметът Александър Константинов. Конкретният им модел и точният размер на инвестицията ще се уточняват в следващите месеци, съобщиха инвеститорите. До момента „Мондрагон“ разполага със 72 завода по света, като планира до 2012 г. те да станат 90.

Българският съинвеститор – мажоритарният собственик на фирма „Градски транспорт“-Пловдив, наскоро дари 30% от акциите си на общината. Преди две години Ангел Батаклиев, собственик на „Транс сити“, закупи общинският превозвач, а на последното общо събрание на фирмата дяловото участие на общината бе стопено от 33 на 3% заради увеличаване на капитала на дружеството. Предстои преструктуриране и оптимизиране на фирмата, като сочените варианти са разделянето й на две предприятия – за автобусен и тролейбусен транспорт.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: